I wish for this nighttime to last for a lifetime

På musikfronten intet nytt! 

I alla fall inte idag, men jag har snöat in lite på gamla Nightwish nu såhär på kvällen. Hade nästan glömt lite hur fantastiskt fin jag tycker Nightwish – Sleeping Sun är. 

Det är fint och trevligt när man återupptäcker musik!

Är inte världens mest insatta i Nightwish för att vara ärlig, men jag lär mig fler och fler bra låtar allt eftersom :)

Nightwish – Dark Chest Of Wonders
Nightwish – Wish I Had An Angel
Nightwish – Nemo
Nightwish – End Of All Hope

Och så avslutar vi med en till mysig! Denna är dock från deras nyaste skiva Imaginaereum med Anette som sångerska.

Första låten på skivan, mycket mysig och man blir helt trollbunden! Finska är ett underbart språk <3


http://youtu.be/tzwimsW9Q8s


Överkurs är att lära sig texten dock. Något som jag tänker försöka mig på. Någongång i alla fall :)

Lapsistain rakkain tää näyttämö on
Mis kuutamo kujillaan kulkee
Taipunut havu, kesä hoivassa sen
Valkomeren niin aavan
Joka aavekuun siivin
Saapuu mut kotiin noutamaan

Päällä talvisen maan hetki kuin ikuisuus
Mi pienen kissan jakoin luokseni hiipii
Tääl tarinain lähteellä asua saan mis
Viulu valtavan kaihon
Ikisäveltään maalaa
Laulullaan herättää maan

Texten hittade jag på www.darklyrics.com
Mycket bra sida för texter som rör den lite hårdare sidan av det musikaliska :)


/ Frodo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0